YÖNETİM SİSTEM POLİTİKASI

İlaç sektöründe faaliyet gösteren Sumo Tanıtım kuruluş yönetim politikasını aşağıdaki şekilde oluşturmuştur; 

  • Faaliyetlerimizden kaynaklanan çevre, iş sağlığı ve güvenliği etkilerini değerlendirir, kontrol altında tutar ve en aza indirmek için uygun teknolojileri kullanır, çevre ve iş kazaları ile meslek hastalıklarının yaşanmadığı bir çalışma ortamı için çaba harcarız.
  • Eğitime ve iletişime önem veririz. Bu yol ile çalışanlarımızın kalite, çevre ve iş güvenliği bilincini arttırmayı temel alırız.
  • Yönetim sisteminin etkinliğini sürekli geliştirmekteyiz.
  • Kaliteli hammadde kullanarak müşterilerin taleplerini en hızlı ve doğru şekilde karşılayarak müşteri memnuniyetini sağlarız.
  • Gerekliliklere uygun üretimi gerçekleştirecek alt yapı ve personel kalitesini sağlarız.
  • İlgili tarafların memnuniyet ve beklentilerini takip ederek gereklilikleri yerine getirmekteyiz.
  • Kalite standartlarını, GMP [İyi imalat uygulamaları] gerekliliklerini, yasal mevzuatları ve müşteri özel isteklerini uygular ve sürekli gelişmeye elverişli bir yapıda uygulanmasını sağlayarak hatasız çalışırız.
  • Çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın çevre, iş sağlığı ve güvenlik bilinç düzeyinin arttırılması ve bireysel sorumluluklar kazandırılması için eğitim faaliyetleri düzenler; iş güvenliğini arttırmak için insanların davranışlarını değiştirmeye özellikle önem veririz.
  • Sürdürülebilir bir çevre için atıkların en düşük seviyeye indirilmesini sağlar, geri dönüşümü destekler, enerji ve doğal kaynakları verimli kullanmayı sağlarız.
  • Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği, Kalite uygulamaları açısından örnek bir şirket haline gelmeyi amaçlarız.
  • Entegre Kalite Politikasını gözden geçirerek ilgili yönetim sistemlerini kullanarak kalite seviyesini etkileyecek riskleri kaynağında önlemek için hedeflerle performansı sürekli iyileştirmeyi taahhüt ederiz.

Sumo Tanıtım yönetim sistem politikasına erişim talebinde bulunan tüm ilgili taraflara iletilmektedir. Politikanın daha etkin erişimi için çalışmalar devam etmektedir.

İlgili Taraflar

Müşteri ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat hükümlerini karşılayan ürünleri ve hizmetleri düzenli olarak sağlama yeteneğine etkisi veya potansiyel etkisinden dolayı,

Yönetim sistemi ile ilgili tarafları,

  • Bu ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri ile ilgili şartları,
  • Bu ihtiyaç ve beklentilerden hangilerinin uygunluk yükümlülükleri olacağını belirlemiştir.

Söz konusu belirleme ve takibi genel geçer talepler için bu doküman üzerinde tanımlanmıştır. İlgili taraflar hakkındaki bilgiler ve bu tarafların şartları izlemekte ve önemli bir değişiklik ve yenilik olmadığında YGG içerisinde gözden geçirilmektedir. Listenin güncelliğinin sağlamasından KALİTE GÜVENCE YÖNETMENİ veya yönetmenin yetkilendirdiği yetkin bir personel sorumludur. Listenin güncelliği aylık periyotlarda gözden geçirilir.

Söz konusu tarafların beklentileri aşağıda sırası ile açıklanmıştır. Bu temel beklentilerde özel olarak açıklanması gereken ve yeni oluşmuş beklentiler sıralanmıştır.

Çalışanların beklentileri;

  • Güvenli çalışma ortamı, güvenli çevre
  • Yasal haklarının korunması
  • Tanımlı görev ve sorumluluklar
  • Yönetimin taahhütlerine uyması
  • Kişisel verilerinin korunması
  • Katılımlarının değerlendirilmesi
  • Paylaşımcı yönetim
  • Mesai ve dinlenme saatlerine uyum,
  • Takdir,
  • Sorunların net şekilde ortaya konması,

Yönetimin beklentileri;

  • Politikalara uyum
  • Hedeflerin gerçekleşmesi
  • Firma prestijinin yükselmesi
  • Karlılığın artması
  • Firma bilinirliğinin artması
  • Çalışanların görev ve sorumluluklarına riayet etmesi
  • Müşteri memnuniyetinin sağlanması
  • Hatasız üretim

Müşteriler;

  • Zamanında teslim
  • Yüksek ürün kalitesi
  • Taahhütlerin yerine getirilmesi
  • İhtiyaç durumunda ulaşılabilirlik
  • Özel ambalaj ve sevkiyat taleplerinin karşılanması
  • Uygun ürün fiyatları
  • Ürüne/şirkete ait kalite belgelerinin olması
  • Ürün özelliklerinin tanımlanması
  • Ödeme koşullarının tanımlanması
  • Olası sorunlara çözüm yaklaşımı
  • Sözleşmelerde mutabık kalınmış diğer koşullar (müşteri sipariş bilgilerinde net olarak tanımlanır)

Tedarikçiler;

  • Talep edilen ürün ya da hizmetin net olarak tanımlanması
  • Talep terminlerinde makul süreler
  • Ödeme vadesine riayet
  • Verilen taahhütlerin yerine getirilmesi
  • Sürekli iletişim,
  • Sorunların net olarak belirlenmesi
  • Sözleşmelerde mutabık kalınmış diğer koşullara uyum (tedarikçi özelinde kayıtlarda yer almaktadır)

Resmi Kurumlar;

  • Kurumlar tarafından yayınlanmış olan protokoller ve yönetmeliklerde belirtilmiştir.

Yönetim sistemi veya diğer denetim kurumları

  • Ürün ve sistem kalitesinin yönetmeliklerle, standartlarla ve diğer kural bütünleri ile uyumu
  • Çalışanların sosyal haklarının sorunsuzluğunun izlenebilirliği
  • Ürünlerin izlenebilirliğinin sağlanması

Bina Yönetimi ve Komşular;

  • Gürültü, kirlilik gibi tehditlerden uzak çalışma
  • Doğru atık yönetimi
  • Gerekli izinlere bağlı çalışma
  • Bina güvenliğinin sağlanması için yasal şartlara uyumun sağlanması